Deklaracja dostępności
Ośrodek Pomocy Społecznej w Branicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.ops.branice.pl.
- Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Dokumenty tekstowe w postaci graficznej (dokumenty skanowane) - dokumenty zewnętrzne (dostarczone w formie graficznej) oraz dokumenty wewnętrzne dla których wymagana jest publikacja skanu oryginału, dla części tych dokumentów jest dostępna alternatywna wersja tekstowa.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Aneta Kuziora — email: opsbranice@post.pl lub telefonicznie 781 970 500 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Adres: ul. Główna 61, 48-140 Branice,
- E-mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzi chodnik, wejście od ul. Głównej.
Do wejścia prowadzą: schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome
i słabowidzące.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
Budynek nie jest wyposażony w windę.
Dla osób na wózkach udostępniony jest korytarz na parterze budynku.
Z uwagi na ograniczenia architektoniczne budynku siedziby Ośrodka Pomocy Społecznej w Branicach i braku możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami do poszczególnych pracowników OPS, Ośrodek realizuje zadania w zakresie dostępności, o którym mowa w art. 6 pkt. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w sposób alternatywy poprzez:
- pracownik realizując własny zakres obowiązków każdorazowo na przywołanie dzwonkiem, podejmuje czynności z osobą zgłaszającą takie żądanie (osoba ze szczególnymi potrzebami) załatwiając sprawę,
- dla osób niepełnosprawnych potrzebującym załatwić sprawę w Ośrodku Pomocy Społecznej w Branicach, istnieje możliwość przyjazdu pracownika ośrodka do miejsca zamieszkania takiej osoby, po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym lub mailowym.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W przypadku konieczności wizyty w naszej jednostce prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny lub mailowy celem zapewnienia dostępności.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Brak dostępności tłumacza języka migowego.